Stay up to speed
Subscribe to our newsletter for the very latest in AKL Summit news.
This year’s AKL Summit, held in October 31st, will be the most impressive so far. Be there to learn about the latest developments in the automotive industry, meet the major players and ensure that your company is one of the big successes of the future.
AKL Summit 2019 is a large meeting and learning event organized for key business people in the automotive business, retailers, importers and industry stakeholders. It is held at the prestigious Finlandia Hall congress center in the centre of Helsinki.
AKL Summit 2019 partners can register for the event directly from this link. Registration is now closed.
See who’s already registered!
Only persons who have given permission for their name to be made public are listed.
The closing date for registration is 23 October 2019. Registration can be cancelled without a charge until 17 October 2019, after which 50 per cent of the entry fee will be charged for cancellations. Failure to attend without having made a cancellation will result in the entire entry fee being charged. Registrationcan be cancelled by using the link in the confirmation email, or by sending an email to aklsummit@akl.fi.
Alternatively, participants who are unable to attend can transfer their tickets to another participant without any charge. In such cases, please notifythe event organisers of the change of participants at least seven days before the event by email to aklsummit@akl.fi.
Subscribe to our newsletter for the very latest in AKL Summit news.
Copyright Autoalan Keskusliitto ry 2019 © Privacy Policy
Please use modern web browser. The site doesn't support Internet Explorer.
Aloittaessaan Scania Suomen toimitusjohtajana vuonna 2016, Henna Wickström havaitsi pian, että alati muuttuvassa maailmassa yritykseen juurtuneet toimintatavat ja perinteikäs johtamiskulttuuri eivät vie Scania Suomea eteenpäin enää niin kuin ennen. Henkilöstötutkimukset osoittivat myös sen, että edessä oli paljon kehitystyötä yhtenäisten toimintamallien ja johtamiskulttuurin parantamiseksi. Oli aloitettava yrityskulttuurin muutosmatka.
Avain muutokseen on johtamisessa. Syntyi hanke, jonka tavoitteena on nostaa Scania Suomen johtamiskulttuuri yhdeksi parhaista koko Suomessa. Yrityksessä HR:n käynnistämät ylimmän ja keskijohdon esimiestyön kehittämishankkeet teemoilla suorituksen johtaminen, valmentava johtaminen sekä muutosjohtaminen ovat nyt kääntämässä yrityskulttuuria uuteen suuntaan ja tulokset ovat rohkaisevia.
Mutta kenen alaisuudessa toimii suurin osa Scanian työntekijöistä? Vastaus on: Työnjohdon. Kaikkien 21 toimipisteen mekaanikot ovat työnjohdon johtamia. Tällä ryhmällä on valtava vaikutus asiakaskokemukseen, asiakastyytyväisyyteen, tuottavuuteen ja toiminnan tehostamiseen.
Johtaminen on kulttuurimuutoksen keihäänkärki. Tule kuulemaan enemmän siitä, miten tämä Suomen autoalan uniikki hanke Scania Suomessa toteutetaan ja kuinka parhaita tuloksia voidaan saavuttaa!
AKL haki alkuvuodesta jäsenyrityksiään mukaan liiketoiminnan kehitysohjelmaan. Ohjelmaan valitut yritykset saivat projekteihinsa tueksi kumppanin, jonka kanssa määriteltiin kehityskohteet, tavoitteet ja mittarit. AKL-Palvelu Oy maksoi osan projektien ulkopuolisten palveluiden kustannuksista, joten tarjolla oli tuntuva apu projektin toteuttamiseen. Vuoden alussa alkanut kehitysohjelma huipentuu AKL Summitiin, jossa jäsenyritykset esittelevät projektiensa tuloksia.
Helsinki-sali klo 15:45
Selkeästi nähtävissä oleva digitalisoitumisen megatrendi koskettaa kiihtyvissä määrin myös suomalaista autokauppaa. Kaikki merkit viittaavat siihen, että jo lähitulevaisuudessa etämyynti ja verkon kautta tapahtuva asiakaspalvelu tulevat merkittävästi kasvattamaan osuuttaan perinteisen autokaupan ohella.
Me Deltalla uskomme vahvasti siihen, ettei digitalisaatio tarkoita kasvottomuutta tai asiakaspalvelun ulkoistamista asiakkaille ja koneille, vaan parhaimmillaan se mahdollistaa entistä monipuolisemman ja mutkattomamman asiakaskokemuksen. Käynnistämämme projektin tavoitteena olikin siis löytää uusia tapoja kommunikoida ja jakaa tietoa asiakkaan kanssa digitiaalisin välinein, asiakaspalvelun henkilökohtaisuudesta tinkimättä. Päätimme lähteä rakentamaan omiin tarpeisiimme räätälöityä mediasovellusta, joka toisi uusia mahdollisuuksia sekä automyynnin että jälkimarkkinoinnin asiakaspalveluun, istuen samalla mahdollisimman saumattomasti Deltan jo olemassa oleviin järjestelmiin ja prosesseihin.
Tervetuloa kuulemaan, kuinka uusi mediasovelluksemme tehostaa autojen etämyyntiä mm. tekemällä videoiden ja kuvien jakamisesta sekä personoitujen tarjousten tekemisestä helppoa. Huollon puolella lisäkorjaustarpeiden esittäminen ja hyväksyminen, sekä asiakkaan kanssa huollon edistymisestä kommunikointi, tapahtuvat sovelluksella entistä nopeammin ja vaivattomammin.
AKL haki alkuvuodesta jäsenyrityksiään mukaan liiketoiminnan kehitysohjelmaan. Ohjelmaan valitut yritykset saivat projekteihinsa tueksi kumppanin, jonka kanssa määriteltiin kehityskohteet, tavoitteet ja mittarit. AKL-Palvelu Oy maksoi osan projektien ulkopuolisten palveluiden kustannuksista, joten tarjolla oli tuntuva apu projektin toteuttamiseen. Vuoden alussa alkanut kehitysohjelma huipentuu AKL Summitiin, jossa jäsenyritykset esittelevät projektiensa tuloksia.
Helsinki-sali klo 15:45
Valtteri Lindholm is the founder of Varusteleka, which specialises in army surplus items and outdoor sports gear and has been chosen as Finland’s best online store. Lindholm founded the store in 2003, at the age of 21, with a loan of 1,000 euros from a friend. He used the money to buy army surplus items from Germany and wrote the code for the online store himself. In those very early days, there was no money left over to pay himself a salary. Lindholm soon repaid the loan, however, and Varusteleka has had no need for investors since then. It is now Europe’s largest retail specialist in its field, with a turnover of 1.3 million euros in 2018 and 340,000 euros in profits. In short, Varusteleka is quite a success story.
Lindholm’s most important current activity is management of the company at board level. He is also involved in marketing and designing the Varusteleka’s own-brand products. Lindholm was chosen as the Federation of Finnish Enterprises’ young entrepreneur of the year in 2015 years, earning him an invitation to the President of Finland’s Independence Day reception at the Presidential Palace in Helsinki on 6 December. With the publicity he has received through his success, Lindholm has been able to find a larger voice in the Finnish media for his forthright opinions.
At the 2019 summit of the Finnish Central Organisation for Motor Trades and Repairs (AKL), Lindholm will talk about the unavoidable need for entrepreneurs to get the most out of the internet. And as Lindholm shows by his own example, with honesty and professional pride it’s also possible to make a splash with edgy marketing.
Helsinki Hall at 1.30 pm
Anssi Rantanen learned whilst at Google how the fastest companies in the world systematise their growth. His 3-year tenure at the company give him a unique perspective on the future of growing companies. At Google, he worked closely with 40+ Finnish marketing organisations (from scale-ups to corporates), which gave him a unique birds-eye view of the growth capabilities and processes of companies today.
Rantanen believes that the future winners emphasize learning and self-directed teams. He’s noticed that many of the large companies lack the ability to take risks. "At the 100 000 employee Google taking risks and being entrepreneurial was celebrated. There continuous learning was inherent in the culture, whereas most other corporates don’t embrace similar values" Rantanen says.
Today Anssi Rantanen operates as the Finnish CEO of Growth Tribe. Growth Tribe is Europe’s first and leading growth academy. Anssi talks about the growth mindset and culture and how companies can systematise their growth.
Finlandia Hall at 3.45 pm
André Noël Chaker is a Canadian-born lawyer, former senior advisor with the Finnish gaming company Veikkaus and a multi-faceted operator in the technology and sports business. He has hosted and performed as a speaker at over 250 events in Finland and abroad since 2014. Among the events Chaker has moderated are the Nordic Business Forum – on four occasions – and has also hosted many major events for large companies and communities such as IBM, Fujitsu, OP, Orion, Nokia and the European Union. Chaker has also participated in many events in the automotive industry and has hosted several such events.
Chaker is a positive and witty presenter who is able to engage any audience with his explosive energy, sharp sense of humour, quick awareness of different situations and thorough preparation. He has been chosen as Speakersforum’s speaker of the year in Finland twice, in 2012 and 2014. Chaker is also a successful non-fiction writer. His book The Finnish Miracle, published by Alma Talent, is one of best-selling books in the publisher's history.
An extraordinary leader who led iconic brands Porsche, BMW and Lamborghini to unprecedented levels of success, before creating global businesses from scratch. A corporate trailblazer, serial entrepreneur and world class team builder recognised as one of the most outstanding leaders of his generation.
A highly motivational and engaging speaker, he believes that ordinary people can achieve extraordinary results - and he has the experiences to prove it. He has led global corporations, start-ups, private equity portfolio companies and organisations large and small to create shareholder value in excess of $5 billion.
Despite the demands of his professional career Kevin celebrated his 40th birthday by climbing on Mount Everest. He has subsequently climbed, and continues to climb, some of the world’s highest mountains. He has also walked with his son, unsupported, to both the North and South Poles to raise money for Cancer Research and to support the personal development of special needs students.
Finlandia Hall at 4.45 pm